Lomography Redscale Negative pro 120 film
Tentokrát zblízka prozkoumáme film Lomography Redscale Negative 120 ISO 100. Proč stojí za to jej vyzkoušet, jaké má naopak záporné stránky a jak se vyvarovat nevydařeným snímkům? Kouzlo Redscale filmu je vlastně v tom, že jde o barevný negativ natočený ve schránce obráceně. Při fotografování jej tedy osvicujete z druhé strany. Lomography ho vyrábí ve všech dostupných […]

Tentokrát zblízka prozkoumáme film Lomography Redscale Negative 120 ISO 100. Proč stojí za to jej vyzkoušet, jaké má naopak záporné stránky a jak se vyvarovat nevydařeným snímkům?
Kouzlo Redscale filmu je vlastně v tom, že jde o barevný negativ natočený ve schránce obráceně. Při fotografování jej tedy osvicujete z druhé strany. Lomography ho vyrábí ve všech dostupných formátech – pocket film 110, klasický kinofilm 135 a svitkový film 120. My se dnes podíváme na středoformát 120. Každý film totiž pracuje jinak, navíc v ohledu na použitou techniku. Nelze je tedy hodnotit všechny stejným komentářem.
Lomography Redscale Negative se pro formát 120 vyrábí pouze s citlivostí ISO 100. Při užití ve fotoaparátech, jako je Holga nebo Diana, jejichž čočky samy snímky zatmavují (hovoříme především o vinětaci – zčernání rohů), je třeba myslet na to, že budete potřebovat více světla. A to právě také proto, že film osvicujete z druhé strany. Budete-li tedy fotit za zhoršených světelných podmínek, užijte blesk.
Na druhou stranu je ale tento film pořád výrazně zajímavý. Celek fotografického souboru nepůsobí jako při užití laciného efektu aplikovaného na všechny fotografie (např. digitální “lomo” efekty), ale vytváří neobvyklou atmosféru, která jistě diváka zaujme. Digitální efekty mají vždy stejný vzhled na každém snímku. U Redscale filmu se červené tóny chovají na každém snímku odlišně a to hlavně v návaznosti na světle a prostředí. Ve světe analogu je krása v tom, že výstup je pokaždé jiný a nenapodobitelný.
Zdroj obrázků: Lomography.sk